August 24, 2012

Please reload

Recent Posts

5 ismertetőjel, amivel egy jó arculattervezőnek rendelkeznie kell:

May 26, 2014

1/4
Please reload

Featured Posts

Igenis a borítója alapján ítéljük meg a könyvet!

May 24, 2016

Tudom, tudom!

Máris sikeresen kicsaptam pár biztosítékot, de ha tényleg el is akarod adni amit írtál, olvass tovább!
„Ne ítélj könyvet a borítója alapján?!”

Oké. Egy utópisztikusan ideális világban mindent és mindenkit a tartalma, a belső értékei alapján ítélnénk meg. De hol van erre nekünk időnk, lehetőségünk ebben az információktól zsongó életben?

    A legutóbbi felmérések szerint egyértelmű a kapcsolat a nagyszerű borítók és a nagyszerű eladási statisztikák között. Sőt! Számtalan újratervezett, módosított borítójú kiadvány ért el átütő sikereket a korábbi szegényes eladások után.

Fokozottan igaz ez az e-bookok, vagy az online forgalmazott könyvek esetén, ahol sokszor egy mobiltelefon kijelzőjén, 10 másik borító között böngészve választunk olvasnivalót.

 

Ahogy a verseny egyre inkább növekszik a nyomtatott és digitális könyvek piacán, a professzionális borító-design már nem csak a „jó, ha van” kategória, hanem elengedhetetlen alapkövetelmény.

A legtöbb saját kiadásban megjelenő író komolyan veszi munkája igényes „csomagolását” és szakszerű marketingjét.

 

Nem utolsó szempont, hogy a kritikusok, viszonteladók, forgalmazók is akkor látják meg az együttműködési lehetőséget, ha komoly bevételt remélhetnek belőle. Ezt kizárólag a borító alapján tudják első körben megítélni, és csak ha azt eladhatónak látják, csak akkor veszik komolyabban szemügyre a portékát.

 

A könyvesboltok, a hiperek, de még a csupán bélyegképeket megjelenítő webáruházak is a borítót mutatják a látogatók felé.

 

A sok millió könyv közül válogató vásárló első benyomását a borító határozza meg. Ha az nem elég magával ragadó, akkor nem fogja felkelteni a figyelmét, és el sem jut az ajánló elolvasásáig, a beltartalom megítéléséig.

Ha a felirat nem jól olvasható, vagy az illusztráció nem kivehető nagyobb távolságból, esetleg bélyegképként egy weboldalon, akkor a jól hangzó címünk el sem jut céljához.

Ha például az alkalmazott betűtípus hanyag, nem odaillő, nem professzionális, máris kikapcsoltuk a vásárló figyelmét.

 

A borító nem csak a könyv reklámja, de bizonyos értelemben a történet első oldala is, hiszen betekintést nyújt a stílusba, a hangulatba, ami a lapokon folytatódik. Gondoljunk például a sötét, árnyékos horrormesékre, vagy a fehér, bárányfelhős motivációs könyvekre.

 

Ez azért fontos, mert közvetlenül a vásárló érzelmeit ragadja meg, és ez nem csak a vásárlást befolyásolja, hanem a ráhangolódást, és ezáltal a könyv utólagos megítélését is.
Tehát nem csak megveszi a borító alapján a könyvet, de valószínűbb, hogy tetszeni is fog neki.

 

A borító segítheti az olvasót a szereplők, a helyszínek elképzelésében is, ami közelebb viheti őt az író világához.

Szakkönyvek esetén pedig a lényeg megragadásán túl fontos eszköz a hitelesség, szakértelem sugárzásában is.

A borító a vevő első biztosítéka, hogy a könyv mind tartalmilag, mind kivitelezésében kiváló minőségű. Csábíthatja, de el is riaszthatja az érdeklődőt.

Egy rosszul megtervezett borító, nem nyomtatási minőségű képekkel, átgondolatlan elrendezéssel, rosszul formázott feliratokkal, stb. azt sugallja, hogy a folytatás is hasonlóan hanyag és igénytelen.

 

 

Ez az élmény átkapcsolja az agyát kritikus módba. Még ha bele is olvas a szövegbe, akkor is hajlamosabb a hibák kiszúrására és a negatív megítélésre.

 

Nagy kiadók százezreket költenek, hogy biztosítsák: a borító el fogja adni a könyvet. Illusztrátorok, fotósok, tervezők hadát bízzák meg, és még országok szerint is differenciálják, milyen megjelenéssel érnek el jobb eredményeket. Nem ritka, hogy egy kiadványhoz ötven borítóterv készül.

 

Ez nem jelenti azt, hogy egy magánkiadásban megjelenő írónak nem lehet ugyanilyen professzionális megjelenésű borítója. Ha keres magának egy jó designert, akivel szorosan együttműködnek, fantasztikus és jól teljesítő eredményeket érhetnek el.
Egy rossz designerrel viszont több kárt okozhatunk, mint hasznot.

 

Nem elég rábízni a nyomdai technikusra, vagy a szépen rajzoló unokaöcsire, hiszen itt bevételről, megtérülésről, pénzről van szó!!!
Olyan tervezőt keressünk, aki tisztában van a design marketingcéljával, és törődik azzal, kik a célcsoport, mik az anyagi lehetőségek és elvárások, és olyan tanácsokat ad, amik az eladást segítik, nem csupán a művészi önkifejezést erőlteti.

Tervezzünk több könyvvel előre!

Egy író maga a BRAND. Ezért, még ha a könyv pillanatnyilag nem is egy sorozat része, akkor is szem előtt kell tartani a következő kiadványok megjelenését, egy olyan átfogó stílust, ami hosszú távon képes képviselni a szerzőt, stílusát és a célcsoport elvárásait.

 

Borítóra van szükséged? Bízd ránk magad!

 

Please reload

Follow Us
Please reload

Search By Tags
Please reload

Archive
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

INGYEN TUDÁS

Copyright © 2016 mydentity.com - Minden jog fenntartva - ÁSZF

logorockstar logo
  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon
  • White LinkedIn Icon
  • White Instagram Icon
  • White Pinterest Icon

arculatfelelos@mydentity.hu  |  Tel: +3630 521 2150

Mi tiszteljük a jogaidat, ezért soha nem fogjuk eladni, vagy megosztani az adataidat.

Kerülj képbe a céljaiddal és kezdd el

a tudatos marketing-tervezést!