INGYEN TUDÁS

Copyright © 2016 mydentity.com - Minden jog fenntartva - ÁSZF

logorockstar logo
  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon
  • White LinkedIn Icon
  • White Instagram Icon
  • White Pinterest Icon

arculatfelelos@mydentity.hu  |  Tel: +3630 521 2150

Mi tiszteljük a jogaidat, ezért soha nem fogjuk eladni, vagy megosztani az adataidat.

Kerülj képbe a céljaiddal és kezdd el

a tudatos marketing-tervezést!

August 24, 2012

Please reload

Recent Posts

5 ismertetőjel, amivel egy jó arculattervezőnek rendelkeznie kell:

May 26, 2014

1/4
Please reload

Featured Posts

A jó logó 5 alapelve

June 26, 2012

Mitől jó egy logó?

Egy jó logó jellegzetes, testreszabott, praktikus, szemléletes, a maga formájában egyszerű és közvetíti a kívánt üzenetet.

Létezik 5 alapelv, melyek betartása biztosítja mindezeket.


Egy hatásos logó:
- egyszerű
- emlékezetes
- időtlen
- sokoldalú
- testreszabott


1. Egyszerű

 

Egy egyszerű logódesignban megvalósulhat a könnyű felismerhetőség, a sokoldalúság és megjegyezhetőség.

A jó logók egyediek anélkül, hogy túl lennének rajzolva.

Itt lép életbe az "LLL szabály": Legyen a Lehető Legegyszerűbb!

Ez az egyik legfontosabb megközelítés, mikor tervezésre kerül a sor. Az egyszerű logók a leggyakrabban könnyen felismerhetők, és hihetetlenül jól megjegyezhetők.

A leghatékonyabb megvalósítói az ügyfél elvárásainak. Egy kifinomult és letisztult arculat a boltok tömött polcain, vagy akár a száguldó autóban is képes megragadni a szemlélő tekintetét, figyelmét. Jusson eszedbe, hogy a világ egyik legnagyobb sportszergyártójának logója mindössze egy lendületes pipa.

 

2. Emlékezetes

Az egyszerűség után a legfontosabb kritérium a megjegyezhetőség. Egy logót az egyszerű, testreszabott design teszi emlékezetessé.

Íme néhány példa nem túl jól sikerült logókról.
Sokak meglepetésére a logó tárgya, de még a helyénvalósága sem olyan fontos. Ez nem jelenti, hogy ezen tulajdonságok nem kívánatosak, inkább arra utalnék, hogy nem minden esetben sikerül olyan szimbólumot találni, ami tökéletesen, megkérdőjelezhetetlenül kifejezi a mondanivalónkat. A lényeg, hogy legyen jellegzetes, emlékezetes és letisztult.

 

3. Időtlen

A hatásos logó kiállja az idő próbáját. Tegyük fel a kérdést: 5-10-20, vagy akár 50 év múlva is megfelel az elvárásoknak, vagy annyira trendkövető, hogy a következő divatszellő már elavulttá, cikivé is teszi? Azt hagyjuk a kifutókra, mert míg egy ruha, vagy cipő esetén nem számít, ha jövőre már nem mennénk ki benne az utcára, brandépítés folyamatában nem szerencsés a gyakori, nagymértékű arculatváltás, ha szeretnénk megbízhatónak, profinak tűnni.
Ne kövesd a hullámot, légy eredeti!

 

4. Sokoldalú

 

A hatékony logó megállja a helyét különböző felületeken és alkalmazásokban. Legyen funkcionális, és mindenképpen vektoros formátumú a tökéletes méretezhetőségért!
A következő kérdéseket mindenképp tedd fel:
Tökéletes ez a logó
- egyetlen színnel nyomtatva?
- egy postabélyeg nagyságú felületre nyomtatva?
- egy óriásplakáton, vagy kamion oldalán?
- fordított színállásban (sötét/világos alapon)?


Az én egyik taktikám, hogy eleve fekete-fehérben kezdem el tervezni a logót, ez biztosítja, hogy formája magában is jól mutat. A szín nagyon szubjektív és hangulatfüggő. Képes teljesen elvonni a figyelmet a designról. Például, ha kapsz egy zöld tervet, és utána megkérdezik milyen volt, a színe lesz az első, ami eszedbe jut, és alig tudod felidézni a kompozíció egyéb tulajdonságait.

Érdemes kicsit elmélyedni a fizikai kivitelezés szabályaiban is, hogy a különböző nyomtatási technológiáknál, vagy épp a betűvágással se legyen probléma a jövőbeni felhasználások alkalmával. Nem árt tudni, mi a különbség a CMYK, Pantone és RGB rendszerek között. Logótervezésnél ajánlott Pantone színekben gondolkodni.

 

5. Testreszabott


Egy logónak meg kell felelnie a rá bízott feladatoknak. Például nem ugyanolyan színeket, betűket, formákat használnál egy Óvodának, mint egy könyvelő irodának ugye?

 

Fontos leszögezni azt is, hogy egy logónak nem feladata ábrázolni a forgalmazott terméket, vagy a szolgáltatást. Például autós cégnek nem kell, hogy autó, számítástechnikainak pedig számítógép legyen a jelképe. A Mazda logója sem egy autó, a Motoroláé sem egy mobiltelefon. A logó csupán az azonosító.
Nézd meg a világ vezető márkáinak logóit. Alig találsz köztük olyat, amiben szerepel az általuk forgalmazott termék.

 

Szerinted mitől jó egy logó?