August 24, 2012

Please reload

Recent Posts

5 ismertetőjel, amivel egy jó arculattervezőnek rendelkeznie kell:

May 26, 2014

1/4
Please reload

Featured Posts

A jó logó 5 alapelve

June 26, 2012

Mitől jó egy logó?

Egy jó logó jellegzetes, testreszabott, praktikus, szemléletes, a maga formájában egyszerű és közvetíti a kívánt üzenetet.

Létezik 5 alapelv, melyek betartása biztosítja mindezeket.


Egy hatásos logó:
- egyszerű
- emlékezetes
- időtlen
- sokoldalú
- testreszabott


1. Egyszerű

 

Egy egyszerű logódesignban megvalósulhat a könnyű felismerhetőség, a sokoldalúság és megjegyezhetőség.

A jó logók egyediek anélkül, hogy túl lennének rajzolva.

Itt lép életbe az "LLL szabály": Legyen a Lehető Legegyszerűbb!

Ez az egyik legfontosabb megközelítés, mikor tervezésre kerül a sor. Az egyszerű logók a leggyakrabban könnyen felismerhetők, és hihetetlenül jól megjegyezhetők.

A leghatékonyabb megvalósítói az ügyfél elvárásainak. Egy kifinomult és letisztult arculat a boltok tömött polcain, vagy akár a száguldó autóban is képes megragadni a szemlélő tekintetét, figyelmét. Jusson eszedbe, hogy a világ egyik legnagyobb sportszergyártójának logója mindössze egy lendületes pipa.

 

2. Emlékezetes

Az egyszerűség után a legfontosabb kritérium a megjegyezhetőség. Egy logót az egyszerű, testreszabott design teszi emlékezetessé.

Íme néhány példa nem túl jól sikerült logókról.
Sokak meglepetésére a logó tárgya, de még a helyénvalósága sem olyan fontos. Ez nem jelenti, hogy ezen tulajdonságok nem kívánatosak, inkább arra utalnék, hogy nem minden esetben sikerül olyan szimbólumot találni, ami tökéletesen, megkérdőjelezhetetlenül kifejezi a mondanivalónkat. A lényeg, hogy legyen jellegzetes, emlékezetes és letisztult.

 

3. Időtlen

A hatásos logó kiállja az idő próbáját. Tegyük fel a kérdést: 5-10-20, vagy akár 50 év múlva is megfelel az elvárásoknak, vagy annyira trendkövető, hogy a következő divatszellő már elavulttá, cikivé is teszi? Azt hagyjuk a kifutókra, mert míg egy ruha, vagy cipő esetén nem számít, ha jövőre már nem mennénk ki benne az utcára, brandépítés folyamatában nem szerencsés a gyakori, nagymértékű arculatváltás, ha szeretnénk megbízhatónak, profinak tűnni.
Ne kövesd a hullámot, légy eredeti!

 

4. Sokoldalú

 

A hatékony logó megállja a helyét különböző felületeken és alkalmazásokban. Legyen funkcionális, és mindenképpen vektoros formátumú a tökéletes méretezhetőségért!
A következő kérdéseket mindenképp tedd fel:
Tökéletes ez a logó
- egyetlen színnel nyomtatva?
- egy postabélyeg nagyságú felületre nyomtatva?
- egy óriásplakáton, vagy kamion oldalán?
- fordított színállásban (sötét/világos alapon)?


Az én egyik taktikám, hogy eleve fekete-fehérben kezdem el tervezni a logót, ez biztosítja, hogy formája magában is jól mutat. A szín nagyon szubjektív és hangulatfüggő. Képes teljesen elvonni a figyelmet a designról. Például, ha kapsz egy zöld tervet, és utána megkérdezik milyen volt, a színe lesz az első, ami eszedbe jut, és alig tudod felidézni a kompozíció egyéb tulajdonságait.

Érdemes kicsit elmélyedni a fizikai kivitelezés szabályaiban is, hogy a különböző nyomtatási technológiáknál, vagy épp a betűvágással se legyen probléma a jövőbeni felhasználások alkalmával. Nem árt tudni, mi a különbség a CMYK, Pantone és RGB rendszerek között. Logótervezésnél ajánlott Pantone színekben gondolkodni.

 

5. Testreszabott


Egy logónak meg kell felelnie a rá bízott feladatoknak. Például nem ugyanolyan színeket, betűket, formákat használnál egy Óvodának, mint egy könyvelő irodának ugye?

 

Fontos leszögezni azt is, hogy egy logónak nem feladata ábrázolni a forgalmazott terméket, vagy a szolgáltatást. Például autós cégnek nem kell, hogy autó, számítástechnikainak pedig számítógép legyen a jelképe. A Mazda logója sem egy autó, a Motoroláé sem egy mobiltelefon. A logó csupán az azonosító.
Nézd meg a világ vezető márkáinak logóit. Alig találsz köztük olyat, amiben szerepel az általuk forgalmazott termék.

 

Szerinted mitől jó egy logó?

 

 

Please reload

Follow Us
Please reload

Search By Tags
Please reload

Archive
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

INGYEN TUDÁS

Copyright © 2016 mydentity.com - Minden jog fenntartva - ÁSZF

logorockstar logo
  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon
  • White LinkedIn Icon
  • White Instagram Icon
  • White Pinterest Icon

arculatfelelos@mydentity.hu  |  Tel: +3630 521 2150

Mi tiszteljük a jogaidat, ezért soha nem fogjuk eladni, vagy megosztani az adataidat.

Kerülj képbe a céljaiddal és kezdd el

a tudatos marketing-tervezést!