Én így tervezek logót

A munka menete kb. így szokott kinézni:

A kitöltött kérdőív alapján adok egy árajánlatot, majd írunk egy szerződést, amiben lefektetjük a fizetési feltételeket, a határidőket, az átadásra kerülő jogokat és minden szükséges tényezőt.

Ezután részemről megkezdődik a kutatás és felmérés:

Első körben MINDIG vásárló szemmel tekintek a cégedre, a piacodra, a konkurenciádra és a példaképeidre. Beleélem magam, ha nekem lenne szükségem a termékedre/szolgáltatásodra, mi lenne az, ami meggyőzne a vásárlásról. (keresőszavakat tesztelek, zsigeri reakciókat jegyzetelek, mennyire bizalomkeltőek, használhatóak, informatívak és hasznosak az elérhető információk)

Következő körben ugyanezeket megnézem marketinges szakmai szemmel, azaz egészében milyen vizuális, verbális és egyéb kommunikációval mozognak a piaci szereplők, hogyan támogatják a különböző formátumok egymást, milyen költéssel érhetők el eredmények és mindezt a közönség hogyan fogadja. (blogokat, fórumokat túrok fel, hogy kicsit mélyebben belássak a hivatalos megjelenések mögé)

Ezután az arculattervezői szemüvegemet veszem fel, aminek része a kreatív megfogalmazások és funkcionális bravúrok leszűrése, mert nem mindegy, hogy sokmilliót elköltve kell egy semmitmondó logót a fejekben összekapcsolnod a tartalmaddal, vagy megjegyezhető, frappáns, emlékezetes arculattal "olcsóbban" is nyomot hagyhatsz. És az is fontos, hogy a meggondolatlan tervezés ne drágítsa feleslegesen a jövőbeni kivitelezéseket, legyen szó bármilyen médiumról.

Csak ezek után kezdek el tervezni :D Minek során először papírra vázlatolva ötletelek, majd ami megragadja a fantáziámat azt egyetlen színnel megtervezem vektoros formátumban, hogy lássam, működni fog minden felületen, rendben legyenek az arányok, az egyensúly.

Ezt követi az arculati színek kiválasztása, ami természetesen jól variálható, mivel a logó maga bármilyen színnel működni fog, de többnyire érdemes állandó szinekkel is erősíteni a márka felismerhetőségét.

Ha ezzel készen vagyok, prezentálom neked a tervet. (nem, a ceruzaterveket nem, mert tapasztalataim szerint inkább elviszik a fókuszt és nehezítik a döntési folyamatot.) Többségében ez az első terv szokott lenni az igazi, mivel én akár száz ötletből, vagy többszáz variációból szűröm le, forralom ki és desztillálom neked. ;) Természetesen apróbb változtatások lehetségesek igény szerint.

Ha mégsem így lenne, akkor ennek a tervnek a tanulságait levonva, ugyanezzel a módszerrel előállok még maximum kettő teljesen más koncepcióval.

A többi arculati elem megtervezése a végleges logó elfogadása után kezdődik.

Featured Posts
Recent Posts