INGYEN TUDÁS

Copyright © 2016 mydentity.com - Minden jog fenntartva - ÁSZF

logorockstar logo
  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon
  • White LinkedIn Icon
  • White Instagram Icon
  • White Pinterest Icon

arculatfelelos@mydentity.hu  |  Tel: +3630 521 2150

Mi tiszteljük a jogaidat, ezért soha nem fogjuk eladni, vagy megosztani az adataidat.

Kerülj képbe a céljaiddal és kezdd el

a tudatos marketing-tervezést!

August 24, 2012

Please reload

Recent Posts

5 ismertetőjel, amivel egy jó arculattervezőnek rendelkeznie kell:

May 26, 2014

1/4
Please reload

Featured Posts

Márka - Arculat - Logo

June 22, 2012

Egy logó nem a márkád, mégcsak nem is az arculatod.

Meglepődtél? Olvass tovább!

Ezek megtervezésének és felépítésének különböző szabályai vannak, melyek együttesen alkotják üzleted, vagy terméked képét.

Akkor mégis mik ezek? Szeretnéd végre tisztázni a fogalmakat?

Márka: A cég egészéről kialakított kép.
Arculat: A márka elemeit vizuálisan megjelenítő látvány
Logo: Az üzlet jelképes azonosítója

Na fejtsük csak ki ezt bővebben!

Mi az a "márkázás" (branding)?
Számtalan könyv és értekezés íródott már a témában, de persze most nem foglak elhajtani néhány címmel, inkább összefoglalom pár szóban, én mit szűrtem le ezekből: a márka olyan az üzletednek, mint egy saját személyiség.

 


Egy designer nem tud "megcsinálni" egy márkát, csak lefektetni az alapjait. A többi már a közönség szubjektív felfogásán múlik.
Sokan hiszik, hogy a márka csak néhány elemből áll: némi szín, pár betű, egy logo, esetleg egy jelmondat, vagy dallam. Valójában ez ennél sokkal bonyolultabb.
A cégről kialakuló képet minden formálja, amit tesz, gyárt, árul, birtokol, amiért kiáll, amiben hisz, ahogy vezetik, stb.
Mikor a vásárló megveszi a terméket, nem csupán egy logóval azonosul, hanem az egész céggel, és az életérzéssel, amit sugároz.

 

Én speciel imádom a túrórudit, és mikor a boltban leemelem a polcról, nem csak a pöttyös csomagolás alatt rejlő édességet kapom, hanem azt a kicsit retrós, mégis menő érzést, ami oly sokakat csábít a rajongótáborba. Valljuk be, a reklámok, a hype ami körülötte kavarog legalább annyira befolyásolja a márkaválasztást, mint a termék íze, minősége.

 

 

 

 

 

 

 

Mi az arculat?

 

Egy mondatban fogalmazva: A cégben lefektetett szabályok mentén használt vizuális elemek összessége.
Ezek a szabályok határozzák meg a különféle felületeken való megjelenést. Kikötik a színpalettát, betűtípusokat, elrendezéseket, arányokat, stb. Ezek az elemek biztosítják a következetes, összefüggő megjelenést, és az egységes márkakép felismerhetőségét.

Ilyen vizuális elemek például: