INGYEN TUDÁS

Copyright © 2016 mydentity.com - Minden jog fenntartva - ÁSZF

logorockstar logo
  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon
  • White LinkedIn Icon
  • White Instagram Icon
  • White Pinterest Icon

arculatfelelos@mydentity.hu  |  Tel: +3630 521 2150

Mi tiszteljük a jogaidat, ezért soha nem fogjuk eladni, vagy megosztani az adataidat.

Kerülj képbe a céljaiddal és kezdd el

a tudatos marketing-tervezést!

August 24, 2012

Please reload

Recent Posts

5 ismertetőjel, amivel egy jó arculattervezőnek rendelkeznie kell:

May 26, 2014

1/4
Please reload

Featured Posts

Márka - Arculat - Logo

June 22, 2012

Egy logó nem a márkád, mégcsak nem is az arculatod.

Meglepődtél? Olvass tovább!

Ezek megtervezésének és felépítésének különböző szabályai vannak, melyek együttesen alkotják üzleted, vagy terméked képét.

Akkor mégis mik ezek? Szeretnéd végre tisztázni a fogalmakat?

Márka: A cég egészéről kialakított kép.
Arculat: A márka elemeit vizuálisan megjelenítő látvány
Logo: Az üzlet jelképes azonosítója

Na fejtsük csak ki ezt bővebben!

Mi az a "márkázás" (branding)?
Számtalan könyv és értekezés íródott már a témában, de persze most nem foglak elhajtani néhány címmel, inkább összefoglalom pár szóban, én mit szűrtem le ezekből: a márka olyan az üzletednek, mint egy saját személyiség.

 


Egy designer nem tud "megcsinálni" egy márkát, csak lefektetni az alapjait. A többi már a közönség szubjektív felfogásán múlik.
Sokan hiszik, hogy a márka csak néhány elemből áll: némi szín, pár betű, egy logo, esetleg egy jelmondat, vagy dallam. Valójában ez ennél sokkal bonyolultabb.
A cégről kialakuló képet minden formálja, amit tesz, gyárt, árul, birtokol, amiért kiáll, amiben hisz, ahogy vezetik, stb.
Mikor a vásárló megveszi a terméket, nem csupán egy logóval azonosul, hanem az egész céggel, és az életérzéssel, amit sugároz.

 

Én speciel imádom a túrórudit, és mikor a boltban leemelem a polcról, nem csak a pöttyös csomagolás alatt rejlő édességet kapom, hanem azt a kicsit retrós, mégis menő érzést, ami oly sokakat csábít a rajongótáborba. Valljuk be, a reklámok, a hype ami körülötte kavarog legalább annyira befolyásolja a márkaválasztást, mint a termék íze, minősége.

 

 

 

 

 

 

 

Mi az arculat?

 

Egy mondatban fogalmazva: A cégben lefektetett szabályok mentén használt vizuális elemek összessége.
Ezek a szabályok határozzák meg a különféle felületeken való megjelenést. Kikötik a színpalettát, betűtípusokat, elrendezéseket, arányokat, stb. Ezek az elemek biztosítják a következetes, összefüggő megjelenést, és az egységes márkakép felismerhetőségét.

Ilyen vizuális elemek például:

  • A logo - az egész vállalat és márka szimbóluma

  • Irodaszerek - névjegy, levélpapír, boríték, stb.

  • Termékek és csomagolásuk - az eladott áru, és amiben az érkezik

  • Egyenruha - a dolgozók által viselt egységes munkaruházat

  • Környezet - beltéri és kültéri design

  • Kommunikáció - bármi, ami üzenetet közvetít a cégről (látvány, hang, illat, tapintás, stb.)

Ezek összessége adja az arculatot, és feladatuk a márka támogatása.

Mi a logo?

 

A logo az arculat és márka egyetlen egyszerű, beazonosítható jelbe való sűrítése. Ez a cég egészének szimbóluma, megtestesítője, jel-képe.


Célja: a cég beazonosítása. Nem adja el a vállalatot közvetlenül, még csak nem is írja le azt.
Jelentése: az általa szimbolizált dolgok minőségéből származik, nem fordítva. Azonosít, nem magyaráz.
A jelentése fontosabb, mint ahogy kinéz.

 

Hogy egy kicsit érthetőbb legyen, gondolj úgy a logokra, mint emberekre. Jobban szeretjük, ha nevünkön szólítanak, és nem úgy, hogy "az a szemüveges csaj, akinek mindig olyan nagy arca van". Ugyanígy, egy logonak sem feladata szó szerint leírni a cég tevékenységét, inkább felismerhetővé, megjegyezhetővé kell tennie.
Fontos itt megjegyezni, hogy ezt a szerepét leginkább akkor tudja betülteni, mikor valamennyire már ismerőssé vált a köztudatban, mint ahogy időbe telik megjegyezni új ismerőseink nevét is.